Böcker böcker

Jag älskar böcker! Jag tycker att dom är så fina :) Det är underbart att öppna en helt ny bok för första gången och höra hur det knakar i pärmen.

Jag är en periodläsare. Det kan gå månader utan att jag öppnar en bok (som inte är studentlitteratur). Men när jag väl sedan börjar läsa så kan jag mala igenom en bok på bara några dagar. Eftersom jag tycker så mycket om att läsa, hur kommer det sig att jag inte läser mer regelbundet?

Den första tredjedelen av boken är nästan alltid seg, oberoende av hur fängslande boken är i övrigt. Då går det trögt. Men när jag väl kommit förbi den delen kan jag knappt lägga ner boken för jag vill läsa klart den på en gång. När boken sen är slut ångrar jag att jag stäckläste största delen eftersom den var så bra och nu vill jag ha mer!


Jag vill inte stänga in mig i en viss genre av böcker, jag vill läsa lite av varje. Från ungdomsböcker till deckare och fackböcker. Jag är inte så lockad av lite äldre böcker, men skulle gärna vilja läsa några klassiker som Anna Karenina och Processen. En vacker dag ska jag ta mig för att läsa dessa tegelstenar. Kanske till sommaren när jag inte har så mycket annat att tänka på. Sitta i en solstol med sanden mellan tårna och sjunka ner riktigt djupt i en bra bok.

Böcker 2
Foto: Privat


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback